top of page

AKTUELT

6 grunner til hvorfor bedriften må være på Facebook

Facebook_markedsføring.jpg

3.februar 2019

Facebook er utvilsomt det desidert største og viktigste sosiale medium når en snakker markedsføring for bedrifter, og er fortsatt en av de beste måtene skaffe seg og påvirke et publikum på en rimelig måte.

Mye har skjedd siden Facebook entret markedet og mange bedrifter fikk etterhvert med seg viktigheten av å være tilstede her. Men vi ser stadig at bedrifter faller fra og "går tom" når det gjelder satsingen sin, og profilen blir liggende nærmest død. 

Les også:

Hvorfor bedrifter MÅ ha en SEO-strategi for sine nettsider

Har du en gjennomtenkt og langsiktig strategi for å sikre at din bedrift er synlig i søkemotorene?

En oversikt over Facebook bildestørrelser

I denne artikkelen gir vi deg en oversikt over de mest brukte bildestørrelsene for bedrifter på Facebook.

6 grunner til hvorfor bedriften må være på Facebook

Facebook er utvilsomt det desidert største og viktigste sosiale medium når en snakker markedsføring for bedrifter

Skap mer trafikk ved hjelp av Facebook annonser

Betalte annonser på Facebook er fortsatt noe av det som fungerer aller best for å tiltrekke besøkende.

Ikke undervurder bruken av Facebook

Mer enn 80 % av Norges befolkning bruker Facebook daglig og bedrifter i dag bør absolutt se verdien av å være aktivt tilstede på Facebook av den enkle grunn at det er fortsatt en unik mulighet til markedsføre dine produkter og tjenester både til eksisterende og nye kunder.

Hvorfor skal din bedriften være på Facebook?

Det er mange gode grunner til at din bedrift bør være aktiv på Facebook og inkludert i din mediestrategi. Her har vi listet opp seks av dem:

1. Facebook er Facebook.

Det er bare å innse det - Facebook er kommet for å bli, og det er utvilsomt det desidert største og viktigste sosiale medium når en snakker markedsføring for bedrifter. 8 av 10 av bruker Facebook daglig. Ca. 3 millioner nordmenn er altså på Facebook hver eneste dag.

2. Det forventes at du er der.

Flere og flere kunder bruker i dag Facebook i sin omgang med forskjellige merkevarer. Alle de store merkevarene er aktive både i markedsføringen og i dialogen med kundene sine. Dette er med å endre kjøpsvanene til dine kunder også, og flere og flere gjør gjerne research på digitale plattformer som Facebook før de gjør et kjøp. 

3. Konkurrentene dine er der.

Selv om din bedrift enda ikke har tatt i bruk Facebook eller har sovnet litt i timen og har en nærmest inaktiv profil, er det veldig mange bedrifter som har laget en Facebook side, er aktive på profilen og engasjerer seg med sine kunder daglig.

4. Annonsering.

Med annonsering på Facebook er det store muligheter for bedrifter til å nå et lokalt publikum, og akkurat den målgruppen du ønsker. Måten en kan segmentere målgruppen på hos Facebook er fortsatt unik. Du kan blant annet målrette annonsene dine mot geografisk område, alder, kjønn, utdannelse og interesser. I tillegg er annonsering på Facebook fortsatt mye rimeligere enn andre former for digital annonsering.

5.  Bedre plassering i søkemotor.

En Facebook side for bedriften din vil også øke synligheten i søkemotorene. Ved å fylle profilsiden til bedriften med detaljert informasjon om virksomhetens tjenester og produkter vil etterhvert alt innholdet bli fanget opp av søkemotorer.

6. En arena for kundeservice.

Facebook er langt mer effektivt enn konvensjonelle medier når det kommer til kommunikasjon og dialog med kundene. Ikke bare kan du følge med på, og umiddelbart respondere på kommentarer og henvendelser, men deleprinsippet til Facebook gjør at kundene faktisk gjør markedsføringen for deg ved å like og dele innlegg som engasjerer.

Vi hjelper deg!

Dersom din bedrift ønsker å bli mer synlig på Facebook eller trenger hjelp med Facebook annonsering, ta kontakt med oss i dag. Vi er Facebook ansvarlig for et ti-talls bedrifter og har lang erfaring med å skape engasjerende innlegg og utarbeide effektive annonsekampanjer.

bottom of page